Sunday, December 25, 2011

SARAAN BARU PERKHIDMATAN AWAM (SBPA)


TAHNIAH buat CUEPECS sbb berjaya melanjutkan tempoh sign opsyen sehingga 15January2012..

tp.. bagaimanapon.. opsyen untuk bepencen sehingga 60thn kekal hingga 31disember 2011.

aku dh sign dh opsyen pencen.
dan pilihan aku adalah pencen sehingga 60tahun..
hahaha..
trkezut mak aku dgr aku kna kje smpai 60thn..
tp yrlh, aku sbnarnyerr main sign jerkk.
coz aku bru brkhidmat dgn kerajaan n lgpown dlu pencen aku 58thn..
tp klau sign 60thn, ttp bley pencen awal mengikut thn prkhidmatan yg diberikn..
InsyaAllah jika pjg usia, pjg jugalh pekhidmatan aku dgn kerajaan.. hehehe

kdg2 confius gakx taw opsyen pencen nie..
ader yg mengatakan jika sign 60thn then ambik pencen awal, jdi duit pencen hanya dpt maser 60thn jerkk
btul kr??
aku raser xlh sekejam tue coz dlu abah pencen awl gakx dpt jerk duit pencen twus..
xknlh kerajaan nk wt pegawai awam cmtue kn?? ngamuk aku nnti.. huhu

adr juger sesetgh jbtn yg dipaksa sign 60thn.. tiada pilihan lain...
cmner plak tue??
adr juger jbtn yg kna sign 1lampiran kosong..
apr benda plak yg tsirat tue??

jdi sbgai pegawai awam yg berkhidmat dgn kerajaan..
diharap dptlh penjelasan ttg opsyen pencen n gaji baru ini dgn sejelas2nya..
supaya senang hati kitaowg bekerja.. hehehe
dan tiada lgilh suara2 sumbang wt kitaowg nie agi komfius..
n hrp % gaji naik agi ar.. xckup maa~ hahaha..

tahniah juga wt CUEPECS sbb brjaya wt 65% kebawah bru xd prgerakan gaji dlm prestasi thnn..
klau nk dptkn 75% keatas, ssh lh kn.. lbey2 agi yg bru kje..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...