Wednesday, December 28, 2011

BILER MULUT TAK KENA DENGAN KAKI

kata org "cakap siang, pandang2"
bile tak pandang².. mulerlh kna sound.. haha

bila seseorg yg sifatnya suka bangga diri + suka memandang rendah pda owg lain + 
suker kutuk2 blakang owg yg di'mention'kn tue + suker brlagak yg dialh plg hebat didunia nie..
mulalh perangai n sifat tue xdigemari oleh orang ramai..
saper yg suker owg cmtue..
btul x??

bila sebut perkataan² yg menyentuh sesitiviti seseorg +
yg boleh menyentuh hti seseorg jauh di sudut hati,
mulalah meletop perang dunia kedua..
mulalah smpai terkeluar anak tekak meluahkan perasaan yg trpendam..
yrlh, biler lamer kiter pendam kn meletop jua akhirnya..

Tuhan bg mulut tue utk brcakap bnda yg baik²
jgnlh sia²knnyer dgn ckp bnda² yg dikategorikn sbgai "kurang ajar" lah
mulalah nk bg kaki aku nie ltak kt mulut dia.. hahaha (lgi kurg ajar)
bg yg bru mengenali gerenti cap jari msti sakit hti..
tapi yg dh lamer mengenali.. hanya wt bodo dgn pekakkn tlinga or wt kje lain..
biarlh dier mengoyan sndri...
tp jgn ingt owg yg diam itu baik..
owg yg diam tuelh akn melakukn peperangan tue..
so.. carefull... beringat²lh...

meletop cmnie 

memang ada kebaikannya biler berlaku peperangan cmnie.
supaya manusia itu sedar bahawa diri itu dibenci oleh manusia yg lain
samer² kiter cermin diri kita.. 
"apa yg aku buat smpai owg xsuka kt aku??"
"salahkh aku??"
dan semua manusia tidak sempurna........

memang ini untuk peringatan pda aku dan kpada rakan2 blogger smua..
RENUNG²KANLAH DAN SELAMAT BERAMAL

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...